مدارس تیزهوشان جز با کیفیت ترین مدارس کشور هستند و تقریبا تمام دانش آموزان این مدارس نتایج چشمگیری در کنکور سراسری میگیرند.

  • برای تیزهوشان چند ساعت باید درس بخوانیم تا از قبولی و موفقیت خیالمان راحت شود؟
  • آیا برای قبولی در تیزهوشان باید برنامه ریزی درسی داشت؟
  • نحوه برنامه ریزی درسی برای قبولی در مدارس تیزهوشان چگونه است؟
  • اصلا با چند ساعت درس خواندن میشود قبولی در مدارس تیزهوشان را تضمین کرد؟

برای اینکه به جواب تمام سوالاتت برسی تا انتهای این متن با ما همراه باشید تا با راهنمایی هایی که میشه بتونی بهترین نتیجه را در آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان بگیری!

نحوه موفقیت در آزمون تیزهوشان

آزمون مدارس تیزهوشان هر ساله برای ورود به پایه های هفتم متوسطه  یا دهم دبیرستان انجام می شود و طی رقابتی که بصورت استانی اتفاق میوفتد دانش آموزان سراسر هر استان میتوانند با کسب نمرات لازم وارد مدارس تیزهوشان(سمپاد) شوند و با توجه به امکانات علمی و بهره گیری از اساتید بنام تا حد زیادی موفقیت خود را در آینده تحصیلی و شغلی تضمین کنند.

در این آزمون برای دانش آموزان پایه ششم که قصد ورود به متوسطه اول یا همان هفتم را دارند فقط آزمون هوش و استعداد تحلیلی برگزار می شود و ملاک قبولی، نمرات این آزمون است. اما برای دانش آموزان نهمی که می خواهند در مقطع متوسطه دوم(پایه دهم) دانش آموز تیزهوشان باشند آزمون شامل دو دسته سوالات استعداد یابی تحصیلی و استعداد یابی تحلیلی(هوش) می باشد.

برای قبولی در آزمون تیزهوشان روزی چند ساعت درس بخوانیم؟

سوالات استعداد یابی تحصیلی شامل دروس منتخب از پایه هشتم و نهم است و سوالات استعداد یابی تحلیلی هم شامل سوالات هوش میباشد که 50 سوال را به خود اختصاص داده است. دانش آموز بعد از پاسخگویی به 100 سوال و کسب نمرات لازم می تواند از مقطع دهم وارد مدرسه تیزهوشان شود و در کنار دیگر دانش آموزان مستعد، فضای رقابتی خوبی در طول تحصیل ایجاد کند.

برای موفقیت در آزمون تیزهوشان با در نظر گرفتن موارد گفته شده، دانش آموزان حتما باید دارای برنامه ریزی مناسبی باشند و از بهترین منابع آزمون تیزهوشان استفاده کنند تا در رقابت با دیگران عقب نمانند. پس حتما نحوه برنامه ریزی درسی برای این آزمون را یاد بگیرید و در انتخاب منابع آزمون با دقت عمل کنید!

همچنین برای موفقیت در آزمون تیزهوشان نیاز است دانش آموز خود انگیزه کافی و هدفمند داشته باشد. چرا که بدون داشتن انگیزه و هدف حتی نمیتوان یک شمع را فوت کرد چه برسه به قبولی در آزمون تیزهوشان با این همه رقیب قوی و پرتلاش!

پس اول باید برنامه ریزی داشت و بعد از آن باید منابع مناسب را انتخاب کرد. در قدم بعدی برای افزایش انگیزه با مشاورهمراه میشی و با تعیین کردن هدف نهایی با قدرت به سمت هدفت پیش میری در این مسیر میتونی از آموزشها و مشاوران موسسه صدشو (تخصصی ترین آموزشگاه تیزهوشان) استفاده کنید.

برنامه ریزی درست برای قبولی در مدارس تیزهوشان

وقتی حرف از برنامه ریزی زده میشود دانش آموزان تصور میکنند باید یک کاغذ جلوشون بزارن و شروع کنند به جدول بندی و ساعت بندی دروس مورد مطالعه و تا زمان آزمون این روال انجام شود.احتمالا همه شما این موضوع را به خوبی میدانید اما چرا همه شما در آزمون تیزهوشان موفق نمیشوید؟!

برنامه ریزی درست برای قبولی در مدارس تیزهوشان یعنی اینکه خارج از برنامه معمول درسی و برنامه مدرسه، ساعتی از روز (بعنوان مثال بین 2 تا 5 ساعت) صرفا برای آزمون تیزهوشان اختصاص داده شود و در این زمان یک یا دو درس مطالعه شود.

همانطور که گفتیم  برای آزمون ورودی  تیزهوشان ششم به هفتم  مباحث هوش و استعداد تحلیلی  طرح سوال می شود و در آزمون  ورودی نهم به دهم، دروس هشتم و نهم و سوالات استعداد یابی تحلیلی و هوش طرح سوال می شود. پس دانش آموز پایه ششم بنا به مباحث مطرح شده (مطالعه انواع هوشهای کلامی، غیر کلامی و هوش ریاضی) می بایست برنامه ریزی هدفمندی داشته باشد و دانش آموز پایه نهم می بایست با برنامه ریزی فشرده با مطالعه کل مباحث پایه هشتم و نهم (ریاضیات،علوم، ادبیات، اجتماعی، پیام آسمانی و قرآن) و مطالعه موشکافانه مباحث هوش و استعداد تحلیلی بتواند رقبای هدفمندش را پشت سر بگذارد.

در برنامه ریزی علاوه بر ساعات مطالعه، زمانی برای استراحت بین دو مورد درسی و ایستگاه های مرور و جمع بندی، همچنین زمانی برای تست زدن حتما باید گنجاده شود تا هیچ موردی از قلم نیوفتد و دانش آموز با تمام قدرت وارد آزمون تیزهوشان شود.

برنامه باید به صورت سیال نوشته شود یعنی هر 10 روز با توجه به پیشرفت ها یا حتی پس رفت ها (طبق نتایج گرفته شده از آزمونهای شبیه ساز) نوع برنامه و زمان بندی ها و ترتیب خواندن دروس حتی ساعت مطالعه هر درس تغییر کند تا برنامه در نهایت با بهترین حالت ممکن تطبیق پیدا شود.

اینطوری میتونیم بگیم یه برنامه عالی و فوق العاده و کم نقص داریم که در آن همه موارد در نظر گرفته شده و علاوه بر درس خواندن، هم زمان تست زدن و مرور هم در حال انجام است.

برنامه ریزی درست برای قبولی در آزمون تیزهوشانشاید بشه گفت برنامه ریزی در هر کاری لازمه و اینکه بدانیم قرار است از این لحظه تا چند ماه دقیقا چه کارهایی انجام دهیم از واجبات موفقیت در هر اقدامی است. مابقی راه شما میشه انگیزه، هدف و تلاش.شک نکن موفقیت با این روش تضمینیه!

برای قبولی تیزهوشان چند ساعت درس بخوانیم؟

اینکه برای قبولی در تیزهوشان یا هر آزمون دیگری چقدر باید درس خواند موضوعی است کاملا سلیقه ای. پاسخ به سوال “روزی چند ساعت درس بخوانیم؟” برای هر کسی میتونه متفاوت باشه (بر اساس پایه علمی و نقاط ضعف) اما اگر بخواهیم معیاری برای ساعات درس خوندن قبولی تیزهوشان در نظر بگیریم باید گفت در روز دیگه کمتر از 2 ساعت برای آزمون تیزهوشان تقریبا نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

نکته اصلی اینجاست که وقتی دانش آموز تعیین سطح و استعداد یابی آموزشی و تحصیلی میشود براحتی میتوان برنامه و ساعات مطالعه مناسب برای آن دانش آموز را تعیین کرد تا بدون استرس و نگرانی و تحمل کمترین فشار درسی و روانی در آزمون مدارس تیزهوشان موفق شود.

روزهای پنجنشبه و جمعه را برای درس خواندن و مرور و جمع بندی و البته تست زدن از دست ندهید.در روزهای تعطیل میتوان حدود 6 ساعت به آزمون تیزهوشان تعلق گیرد و با میانگین 3 ساعت در روز که در طول هفته اتفاق افتاده به بالا ترین سطح آمادگی رسید.

پس برای رسیدن به جواب این سوال که برای قبولی در آزمون تیزهوشان روزی چند ساعت درس بخوانیم این ساعات درس خواندن را بصورت هفتگی در نظر بگیرید و سعی کنید تمرکز بیشتری روی نقاط ضعف خود داشته باشید اما هرگز درسی را کلا کنار نگذلرید..

برای مثال برای خودت تعیین کن هفته ای بین 20 تا 40 ساعت در کمترین و بیش ترین حالات میخواهم روی آزمون تیزهوشان تمرکز کنم با این روش چون برنامه هفتگی است هر روزی که بنا به هر دلیلی از برنامه جا موندی میتونی در انتهای هفته جبران کنی!

در این مقاله سعی شد نحوه برنامه ریزی برای آزمون تیزهوشان و همچنین میزان ساعت مطالعه برای قبولی در این آزمون، بعلاوه منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم کامل بررسی شود تا شما عزیزان بدون استرس و نگرانی، وارد این رقابت سرنوشت ساز شوید. اما موسسه آموزشی صدشو با برگزاری کلاس های تیزهوشان در مقاطع تحصیلی چهارم تا نهم با بهره گیری از اساتید  مدارس تیزهوشان و مشاورین متخصص و با تجربه، میتواند به شما در این مسیر، کمک های معجزه آسایی کند.!