برنامه ریزی درسی

ما به هر دانش آموزی متناسب با خود او برنامه می دهیم .

برنامه ریزی یعنی مدیریت و تقسیم بندی زمان و با استراتژی مطالعه کردن و پیش رفتن به سمت هدف .

داشتن یک برنامه ریزی خوب و منطقی برای هر دانش آموزی ضروری است. تفاوتی ندارد که در چه مقطعی تحصیل می کنید و چه قدر دانش آموز زرنگی در کلاس هستید . داشتن برنامه ریزی درسی و مشاوره و همگام با برنامه پیش رفتن می تواند روی موفقیت شما تاثیر بیشتری بگذارد . مشاوره و برنامه ریزی نیاز به استراتژی دارد و برای هر فردی بنا به روحیات و نقاط ضعف و قوت او، برنامه ریزی مخصوص به خود او وجود دارد و نمی توان یک برنامه را برای چندین نفر پیشنهاد داد . برای همین برنامه ریزی، مهم ترین بحث در مطالعه یک دانش آموز به حساب می آید .
مشاوره و برنامه ریزی موسسه آموزشی صدشو (از پایه تا کنکور، بویژه داوطلبان آزمونهای ورودی تیزهوشان و المپیادهای علمی) خدمات کاملا ویژه و منحصر به فردی را به شما ارائه می دهد که کمک می کند پیشرفت شما چندین برابر و با سرعت بیشتری باشد برای همین موضوع حتما در ادامه با ما همراه باشید

همانطور که زمانی که دندان ما به مشکلی برمی خورد به دندان پزشک مراجعه می کنیم و این کار تخصصی را به افراد غیر متخصص نمی سپاریم؛ برنامه ریزی درسی نیز همین گونه است. زمانی که در دوران تحصیلی خود به سر می برید، باید از متخصص مشاوره و برنامه ریزی برای پیشروی در دروس خود استفاده نمایید. هر دانش آموزی باید برنامه ریزی مخصوص به خودش را داشته باشد و از همه مهم تر این برنامه ریزی توسط مشاور متخصص و با تجربه انجام شود.

اگر شما نیز می خواهید از خدمات مشاوره و برنامه ریزی موسسه آموزشی صدشو استفاده نمایید، می توانید یکی از پیکج های مشاوره و برنامه ریزی را انتخاب و ثبت نام نمایید. یکی از مزیت های برنامه ریزی تحصیلی ما این است که برای تمامی پایه ها از مشاوران ارشد و با سابقه (که عموما از مشاوران تحصیلی مدارس تیرهوشان شهر تهران هستند)  استفاده کرده ایم و برای هر بودجه و سلیقه ای پکیج برنامه ریزی متفاوتی را در نظر گرفته ایم. 

مشاوره و برنامه ریزی VIP
⦁ برگزاری 0 تا 100 مشاوره توسط دکتر طهرانی
⦁ هر هفته یک جلسه مشاوره 30 الی 45 دقیقه ای تصویری با دکتر طهرانی
⦁ برنامه ریزی هفتگی کاملا جزیی و فردی سازی شده
⦁ هفته ای دو مرتبه پیگیری و پشتیبانی توسط دکتر طهرانی

مشاوره و برنامه ریزی اقتصادی 
⦁ برگزاری جلسات مشاوره توسط مشاوران ارشد
⦁ 2مرتبه جلسه مشاوره تلفنی در ماه
⦁ برنامه ریزی فردی هر دو هفته یکبار
⦁ هفته ای یکبار پیگیری و پشتیبانی توسط مشاور ارشد
⦁ ارائه پکیج کامل نکات مشاوره ای دکتر طهرانی

ضرورت مشاوره و برنامه ریزی
همونطور که میدونید شعار ما اینه که “به تعداد دانش آموزان روی کره زمین برنامه ریزی متفاوت و متنوع وجود داره” همین موضوع گویای ضرورت داشتن یک مشاور و راهنمای حرفه ای برای هر دانش آموز هست . در سال های درسی وجود یک راهنما و مشاور مجرب برای مشاوره و برنامه ریزی درسی دانش آموز لازم و ضروریه که اونهارو راهنمایی کنه که چطور مطالعه کنند و تو چه مسیری قرار بگیرند که به هدف خودشون دست پیدا کنند؛ اگر به زندگی نامه تمام افراد موفق دنیا نگاهی بیاندازیم ، میبینیم در هر سن و کاری که بودند یک مشاور و راهنما داشتن!
برای همین در سال های تحصیلی هم داشتن یک مشاور و راهنما برای هدابت هدفمند، برنامه ریزی و انگیزه بخشی لازم هست!

اصول برنامه ریزی
⦁ برنامه ریزی قابل اجرا
یکی از مهم ترین مراحل برنامه ریزی و مشاوره درسی در این است که برنامه ریزی اصولی و قابل اجرا باشد یعنی نه آنقدر زیاد باشد که نتوان اجرا کرد و یا اینقدر کم باشد که زمان شما الکی از بین برود برای همین موضوع باید روی زمان بندی هر روز وهر درس خود، کار کنید و این برنامه ریزی متناسب با ویژگی های شخصیتی شما باشد.

برنامه ریزی بر اساس هدف
اگر هدف و رشته ای را مد نظر دارید حتما باید متناسب با آن به پیش بروید. نمی توانید یک هدف مشخص داشته باشید و بعد با یک برنامه ریزی ساده مطالعه کنید(مانند قبولی در آزمون تیزهوشان) هدف اصلی مشاوره و برنامه ریزی درسی در این است که شما را به هدفتان برساند برای همین باید بر اساس هدف برای شما برنامه ریزی شود.

برنامه ریزی جامع
ساعت مطالعه درس ریاضی در این هفته صفر بود !!! یا 70 ساعت درس خوندم 50 ساعتش ادبیات بود !!! تمامی اینها موجب می شود که مشاوره و برنامه ریزی درسی برای شما واجب باشد برای همین پیشنهاد ما به شما در این است که تمامی دروس بر اساس اهمیت و نقاط ضعف در برنامه شما وجود داشته باشد و هر درس را بر اساس میزانی که نیاز هست مطالعه کنید نه کمتر و نه بیشتر.

برنامه ریزی یک سویه
هم به برنامه مدرسه برسم ، هم بودجه آزمون رو پیش ببرم ، هم به درس های آموزشگاه برسم !!! فکر می کنی وقتی از سه جهت تحت فشاری، برای تو بدون مشاوره و برنامه ریزی، موفقیتی اتفاق می افته ؟؟؟ مسلما نه برای همین موضوع باید حتما طبق یک برنامه ریزی دقیق و منسجم پیش بری و درس بخونی و یادت باشه که نمی شه با یه دست چند تا هندونه بلند کرد برای همین هدف از مشاوره و برنامه ریزی در این است که برنامه ای دریافت کنی که بتونی در یک جهت، گام برداری و مطالعه کنی و تازه به تمام کارهات هم برسی.

برنامه ریزی برای تمامی جنبه های زندگی
یک برنامه ریزی خوب، برنامه ریزی هست که علاوه بر درس برای تمامی جنبه های زندگی شما برنامه ریزی داشته باشد. برای تفریح ، خواب ، استفاده از گوشی ، تغذیه و …. همگی برنامه ریزی داشته باشید.

اصول اولیه برنامه ریزی
بخش اعظم مشاوره و برنامه ریزی ارائه یک برنامه ریزی هفتگی به دانش آموز است که این برنامه ریزی اصول ویژه مخصوص به خودش را دارد که شامل :
⦁ برنامه ریزی کاملا شخصی سازی شده و فردی
برنامه ریزی باید کاملا منحصر به فرد باشد و برای هر دانش آموز یک برنامه ریزی ویژه خودش و مطابق با توانایی های او نوشته شود که این کار مستلزم زمان است که ما برای هر دانش آموز به میزان کافی زمان قرار می دهیم.
⦁ برنامه ریزی مطابق با هدف
برنامه ریزی باید مطابق با هدف باشد. فرقی ندارد که در چه مقطع و پایه ای هستید. برنامه ریزی باید به نحوی باشد که شما را به هدف بلند مدت خودتان برساند و مناسب با آن تنظیم شود.
⦁ برنامه ریزی جزیی و دقیق
برنامه ریزی باید جزیی و دقیق باشد اینکه از ساعت 8 تا 10 ریاضی بخونی، برنامه ریزی نیست. اینکه ریاضی رو با چه روشی بخونی، چقدر تست بزنی و با همه جزییات، مهمه.
زمان مطالعه
زمان های مطالعه استاتیک در برنامه ریزی، خیلی مهمه. این کار به شما مدیریت زمان  رو یاد می ده که چی کار کنید که زمان کم نیارید و با بالاترین تمرکز ممکن مطالعه کنید.
⦁ پیش خوانی و پس خوانی
پیش خوانی و پس خوانی از اصول مطالعه دانش آموزان حرفه ای و هدفمند است. چرا که با این کار مطالب را بهتر به حافظه می سپارید درسته که همه اینها زمان بره اما با یک برنامه ریزی درست قابل اجرا است.
⦁ دروس هر روز
مطالعه درس هر روز، 95 درصد باعث رشد و پیشرفت شما می شود. باعث افزایش چسبندگی اطلاعات در مغز می شه و از همه مهم تر خیلی زیاد در صرفه جویی زمان و یادگیری موثره.
⦁ الگوی صحیح خواب
اگر کم می خوابی یا بیش از اندازه داری می خوابی، حتما باید با یک برنامه ریزی این رفتار غلط رو اصلاح کنی. چون الگوی صحیح خواب، ارتباط مستقیم بر تمرکز و سرعت مطالعه داره.
⦁ الگوی صحیح تغذیه
الگوی صحیح تغذیه هم بر تمرکز و یادگیری موثره. غذاهای شور، چرب، فست فود، نوشابه، چیپس و تنقلات مضر رو حذف کنید. حتما روزانه 8 لیوان آب بنوشید و از میوه ها و سبزی ها به وفور استفاده کنید همچنین غذاهای با طبع گرم میل کنید.
⦁ تنوع در مطالعه و برنامه ریزی
تنوع در مطالعه و برنامه ریزی داشته باشید فقط روی یک درس تمرکز نکنید به هیچ عنوان درسی رو چون ضعیف هستید، حذف نکنید. تنوع مطالعاتی، یادگیری مغز شما رو بالا تر می بره.
⦁ ورزش روزانه
روزانه حتما 30 دقیقه ورزش کنید ترشح هورمون سروتونین و اندورفین باعث شادابی و نشاط می شود  و از خستگی جلوگیری میکند
رتبه های برتر آزمونهای کشوری چگونه رتبه برتر شدند؟(برنامه ریزی آزمون تیزهوشان)
همیشه فقط شنیده ایم که فلانی رتبه برتر آزمون تیزهوشان شده! اما چگونه می توان به یک رتبه خوب دست پیدا کرد ؟ دانش آموزی که در آزمون ها موفق می شه و می تونه به اهداف عالیه علمی برسه، نه از یک سیاره دیگه اومده و نه خون اش از ما رنگین تره. اما اون دانش آموز یه تفاوتی با بقیه داره و اون اینه که متفاوت عمل کرده و مطالعه کرده . از زبان رتبه های برتر مجموعه روش هایی که به رتبه شدن اونها کمک کرده رو جمع آوری کرده ایم تا برای شما هم به اشتراک بذاریم تا ببینید بچه هایی که رتبه شدند چی کار کردند:

1. منظم مطالعه کردند
هیچ کدوم از همکاران موسسه صدشو که به رتبه های خوب آزمون تیزهوشان و کنکور دست پیدا کردند بیش از حد، مطالعه نکرده اند. ما به مطالعه روزانه 15 ساعت هیچ اعتقادی نداریم بلکه همه دانش آموزان ما منظم مطالعه کرده اند و نوسان در مطالعه نداشتند . یعنی این شکلی نبوده که یک روز خوب بخونند و یک روز اصلا درس نخونن. بلکه آهسته و پیوسته پیش رفته اند.
2. از منابع خوبی استفاده کرده اند
اینکه منبعی که داری از روش مطالعه می کنی در سطح علمی تو باشه خیلی مهمه. مثلا کتاب های فلان ناشر خوبه چون دختر خالم خونده و قبول شده! اما آیا برای تو هم آن کتاب مناسبه ؟ معمولا دبیران کتاب هایی رو معرفی می کنند که در حد و در سطح کلی کلاس باشه اما اگر می خوای رتبه برتر بشی باید منابعی رو تهیه کنی که مناسب و در حد و سطح تو باشه اما به این معنا نیست که هر چی کتاب تست تو سخت تر باشه بهتره!  نه باید در حد سطح علمی هر درس تو باشه. یعضی ها هم همش کتاب می خرن ولی کو خوندن؟ این کاردهم اشتباهی بزرگه. یک کتاب مناسب بخرید و اون رو کامل و موشکافانه بخونید.
3. ساعت خواب منظم
تمامی افرادی که در مجموعه ما با مشاوره و برنامه ریزی های مشاوران به رتبه های خوبی دست پیدا کرده اند ساعت خواب کاملا منظمی داشته اند و اصلا شبها دیرتر از ساعت 12 نمی خوابیدند . ساعت خواب و ساعت بیداری منظم و اصولی مهم ترین بخش موفقیت در آزمون تیزهوشان و کنکور است
4. تحلیل آزمون های آزمایشی و شبیه ساز
اگر از افرادی که تونستن در آزمونهای کشوری  وارد مدارس تراز اولی مثل تیزهوشان و رشته های دانشگاهی معتبر بشن، بپرسید می گن ما همه آزمون های آزمایشی مون رو تحلیل می کردیم و مشکلات مون رو برطرف می کردیم تا در آزمون بعدی دیگه مشکلی پیش نیاد تحلیل آزمون از خود آزمون مهم تره . خیلی از بچه ها وقتی از نتیجه خودشون راضی نیستن، ناامید می شن و اصلا حتی سوالا رو نگاه نمی کنن چه برسه به تحلیل. اما همه دانش آموزان موفق با رفع نقاط ضعف شون تونستند به نتایج خوب در آزمون ها برسند و در تله سوالات مشابه آزمونهای شبیه ساز در آزمون اصلی نیفتند.


5. درس شاخص
بی برو برگرد تمام رتبه های موسسه آموزشی صدشو درس شاخص داشتند که نجات بخش اونها در آزمون شده. درس شاخص متناسب با هدف شما تعیین می شه یعنی تمامی رتبه های برتر هدف واضح و مشخصی دارند که بر مبنای اون درس شاخص تعیین می کنیم. 
6. تفریح هوشمند
رتبه های برتر، برای تفریح خودشون هم زمان گذاشتند،  اما به صورت هوشمند . مطالعه بیش ازحد، سرعت ذهن رو کند می کنه و حتما باید زمانی رو برای تفریح اختصاص بدی. تفریح هوشمند باعث می شه بتونی با انرژی وانگیزه بیشتری درس بخونی
7. تست زماندار(رعایت مدیریت زمان)  و شرکت در آزمونهای شبیه ساز استاندارد
رتبه های برتر از تاثیر تست های زمان دار و شرکت در آزمونهای شبیه ساز بسیار صحبت می کنند. این تست ها هیجان شما را کنترل می کند سرعت عمل شما را بالا می برد و به شما انرژی و انگیزه مضاعف می دهد.
8. تقویت مهارت ها
دانش آموزانی که توانستند رتبه برتر بشن مهارت های خودشون رو تقویت کردند مثلا سرعت مطالعه شون رو چندین برابر کردند . سرعت تست زنی شون رو بالاتر بردن مهارت محاسبات سریع ریاضیات رو یاد گرفتن ، تمرکز خودشون رو بالا بردن و بی دقتی هاشون رو کم کردن، که تمامی اینها رو در مشاوره و برنامه ریزی موسسه آموزشی صدشو یاد گرفتند.

جهت ارتباط با مشاورین موسسه آموزشی صدشو و تعیین وقت قبلی مشاوره و برنامه ریزی  با شماره های 02188288057 و 02188231962 تماس حاصل نمایید تا زمان مناسب برای مشاوره حضوری یا آنلاین شما فراهم شود.